BgDaning.com

Grayling на бял cedwa и мамут зъб

Колко щастлив беше да се родим в страна, където има толкова много реки, че няколко живота няма да бъдат достатъчни, за да хванат рибите дори в най-големия от тях! И дори за малки реки и да не говорим нищо. Има хиляди от тях. И всеки със своя характер, красота и жители. Има малки реки, които са много популярни сред туристи, водачи и рибари.

Готов съм да твърдя, че не сте чували нищо за река Белая Кеда, която се провежда в Република Коми близо до Ухта. Самият аз не знаех нищо за това и не го чух, докато не разгледах картата на Коми. Реката пренасяше водата си на изток, като продължаваше курса рязко на север, после на юг. Дори съдейки по картата, беше ясно, че реката трябва да е интересна.

Но най-важното е, че пътят до върха на реката е видим, което означава, че е възможно да се изостави и затова рафтинг по реката, може да стигне до селището и оттам да бъде евакуиран. Дължината на реката е само 150 километра, което е оптимално за десетдневно екскурзия. И така бях закачен от нещо Бяла Кедва, че реших да отида определено на тази река ...
Екипът събра опитен, тестван в трудни пешеходни преходи и решихме да преминем цялата река на катамаран-четири. Условията се определят, билетите се купуват, събиранията се събират - по някакъв начин! Изстрелът беше перфектен. Успяхме да стигнем до точното място, което бях планирал. От нея до реката прочетете пътя, който трябваше да мине по-малко от километър. За моя изненада беше ясно, че наскоро хората бяха тук. И дори успя да загуби японския часовник, който намерих. Това е знак, реших. Само какво? Трябва ли да побързаме? Или обратното, не бързайте?

Сергей се разхожда по брега с предене и "наслаждава" ни, че реката е непроходима и той не е видял рибата. И ако за рибата той беше прав, а след това с проходимостта на реката, всичко се оказа. Е, трябваше да издърпаме катамарана през гъсталаци и по тебешир, да се подслоним под дърветата, които се наведоха над реката, но ние не срещнахме никаква блокада по пътя си. Това беше чудо. И второто чудо - на реката нямаше нито един комар. Горещото време е причина или друг катаклизъм, не е известно. Но факт е, че няма комари.

Нямаше риба. Което ме накара да съм много разочарован. Нямах никакво съмнение, че ще го направи, но бях изненадан, че в най-горната част, където водата е студена и обикновено натрупва риба в горещ период, тази самата риба просто не е била там. И водата е толкова прозрачна, че не можете да я видите. Но ние сме вторият ден на реката, а освен прислужниците още не сме срещнали никого.
Но стана ясно защо Кеда бе наречен Уайт. Реката тече през ръба на Тиман, дъното му е каменно, а камъните - светъл варовик, който е на милиони години. Поради лекия варовик реката изглежда наистина бяла. Тук и на дима също се занимавах с търсенето на древни вкаменелости. Риба, тогава всичко все още не е наблюдавано.

Реката перфектно заглъхна и бързо преминахме планираните участъци. На дъното се появиха големи камъни - първият знак за наличието на липиди. И не можете да си представите колко съм щастлива, когато две прекрасни риби се плъзнаха покрай нашия катамаран. Когато липидите започнаха да се появяват повече, ние спирахме. И, разбира се, хванаха първите си зърна на Бялата Кедва. Красива и изпитана риба.
Това беше третият ден от кампанията. На този ден се настанихме в един красив каньон, където липидата вече беше пълна майстор на реката и не беше необходимо да я гледаме във водата. Той се озова, изскачайки от водата по целия каньон.

Колко красиво е ухото от лисинга! Основното нещо е да не готвите риба дълго време. Водата е варена - и след две или три минути можете да стреляте. Ухото е готово.
Бях уловен по обикновения сребърен цвят на Blue Fox № 2 с червено ядро. Лилирането с бомбардировките на това място също изпъкваше перфектно. За да хванат рибата в ухото и осолената сьомга, нямаше нужда да се измислят някакви трикове с примамки. Накрая се успокоих. Рибата е. В края на краищата бях инициатор на кампанията срещу "Бялата Кеда" и три дни не можах да хвана рибата. Въпреки, че се натъкнах на подобна ситуация преди: главните води на реката, водата е хладна, но няма риба, добре, не е интересно за нея тук. И колкото по-ниска сте, толкова повече риба. В същото време температурата на водата се повиши.

С времето имахме късмет. Слънцето изгряваше и само от време на време изливахме дъжд. Кедва била доволна не само от грайлинг, но и от изобилие от касис по брега, боровинки, гъби и, разбира се, от нейната красота. На реката нямаше почти никакви продълговати участъци, речното корито непрекъснато се усукваше и нов завой чакаше завоя. Нямаха време да погледнат назад, тъй като те вече бяха минавали през цялата територия на резервата. Камъните и големите камъни изчезнаха в дъното, а зърната изчезнаха с камъните. Всичко ли е преди да започне? Дали бързаме толкова бързо, че бързо се промъкнахме през най-интересните места? Над тези тъжни мисли видяхме лодка с мотор и човек, който рибаел. Може ли дори да дойдат тук от селото, какво е в устието? Но всичко се оказа съвсем различно.

Оказа се, че зад завоя, на брега стоеше къща. И не сам, но с баня и всичко необходимо. Зима, само богат. Един богат човек си построил заимк и дойде тук за риболов. А рибарят, който се срещна с нас, се оказа страж, който защити всичко това богатство. Той ни каза, че имаме семейство в каяк пред нас, че ние сме тазгодишната втора, а в миналото изобщо нямаше туристи на реката. Той каза, че лилията в реката е пълна, рекордът му е 2,2 кг, но той видя повече. Той ни увери, че рибата няма да се притеснява. Разказах му за намерените часовници и се оказа, че той познава семейството от Ухта, което мина пред нас, а главата им наистина загуби часовника си на първия паркинг. Разбира се, той е готов да даде находката. И разбрах, че нямаме къде да бързаме, ще преминем спокойно останалия маршрут към планирания график.

Пазителят не мами. Отсред капанът отново се появиха липиди и имаше много, само размерът на уловената риба стана много по-малък. Реката няма ли да ни достави удоволствие с трофей? Вярно е, че вече сме хванали килограми, които вече могат да бъдат считани за трофеи. Но ние видяхме, че рибата е много по-голяма и беше ясно, че килограмът на тази река е далеч от границата. Но да видим рибата не означава да я хванем. Както и в реката имаше много малки грайлинг и много бързо нападна стръвта.

Изненадващо, в реката нямаше почти никакви големи камъни, а липидите не бяха загубени. Той се скри зад падналите дървета, които бяха много. Нямахме време да хванем всички интересни места, но често спряхме в най-обещаващите, според нас, точки. На следващия завой на реката видяхме голяма яма с пясъчни шлюзове и наводнени по бреговете на дърветата. Мислейки, че на тези места вече може да има щука или друга голяма риба, Николайч окачил голяма медна лопата и хванал ... умната лисица. Точно в ямата, където нямаше скали, нямаше наводнени дървета. И той извади 1200 грама. Не е чудовище, но виждате отличен резултат за реката, която може да бъде хвърлена на UAZ. В една и съща яма хванахме още една лисица повече от килограм, както и няколко парчета около килограм.

Имаше една невероятна картина за мен. Разбрах, че миналият ми опит за улавяне на липиди в реките Таига е бил непълен. Съдия за себе си. В горната част на реката със студена вода грайлинг не беше. После водата остана още студена и лилирането се появи там, където лежаха големите камъни. Изглежда, че е класика, но водата става по-топла, а липидата все повече и повече.
Но най-голямата риба, която хванахме на място, където водата достигна 17 °, и на дъното изобщо нямаше камъни и други приюти. В пясъчна яма, в поток. Е, видяхме истинско чудовище близо до устата, където водата все още беше по-топла и където се появи щука. Той застана на потока до тревата. Беше надхвърлило два килограма. Прекарахме един час в опит да го съблазним, но напразно.

Въпреки много топлата вода, липидата продължи да бъде активно уловена и наслаждавана от кулинарните си добродетели. А времето се развесели. Изглеждахме в южен курорт. Слънцето, въздуха, водата и комарите. И много малко хора. Разбира се, срещнахме съграждани на реката, но по правило беше една лодка на ден, която се изкачи. На брега имаше много колиби, а собствениците на повечето от тях поддържаха чистота и ред.
Но това не може да бъде толкова добро. Ако реката дава, тогава непременно ще вземе нещо. И на следващата ролка, където спряхме да рибете и ядем, сложих камерата на катамаран, вместо да я поставя в запечатана торба. А камерата, която ми служи десет години вярно, изчезна. Просто изчезна. Най-вероятно той падна във водата.
Не беше толкова лошо за камерата, колко снимки бяха направени през първата половина на екскурзията. Бях разстроена, разбира се, но изнемощният катамаран клапан бързо ме накара да забравя за този проблем. Какво все още е удобно и полезно нещо - течен кръпка! На следващата сутрин вентилът изглеждаше по-безопасно, отколкото когато беше купен.

Реката перфектно се "влачеше" по маршрута и беше ясно, че ако ви харесва Kedwe, можете да се спуснете на конвенционална надуваема лодка. Бавно затопляхме нашите 15 километра на ден, тихо оформящи интересни места и слънчеви бани под лъчите на топло северно слънце. И всички се чудеха къде е щуката. Като правило, когато се появява щука, липидата става малка или напълно изчезва. Но дори тук реката ни изненада. Хванахме щука на предпоследния ден от пътуването, когато краят на маршрута беше само на 15 километра. В същото време в реката все още имаше много липиди и тя стоеше настрани с камшика.

Когато се оказа, че реката вече не може да ни изненада, отново предизвика изненада. Решихме да се поразходим със Сергей по брега и да намерим щука и намерихме неизвестна кост. Много тежък и странен външен вид. Не можехме да разберем кое животно и на кое място да се прикрепи тази кост, докато Николай не ни освети. Оказа се, че това е мамут зъб. Истинският зъб на истинския мамут. Първоначално не повярвахме и решихме, че Коля ни играе, но не можехме да намерим друго обяснение за такава странна кост. И Николай, чудейки се дали имаме нужда от зъб, поиска разрешение да го вземем. Ние не възразихме.

Пътуването ни свърши и реката ни даде невероятна нощ, оставяйки нашия лагер с мъгла и висящ над него огромна ярка луна. Беше страхотна нощ, последната за Белия Кеду. Реката беше доволна не само от трофейни зърна, но и от изключителни находки. Аз лично донесох няколко красиви вкаменелости, които са на един милион години, и Николайч стана собственик на истински мамут зъб. И знаеш ли, ако вярваш в интернет, този зъб струва повече, отколкото всеки от нас успя да направи това прекрасно пътуване. Така че, ако решите да посетите Уайт Кед, погледнете не само рибите в реката, но и краката ви. Мамутът няма нито един зъб. И тук има достатъчно други интересни фосили. Не си спомням друга подобна река, където биха се срещали в такова количество.

До сливането на Кедва в Ихма се радвахме на вкусна речна вода. От Ихма до крайната точка на маршрута трябваше да минем само на 15 километра, но от Ихма не смеехме да пием вода.
Селото Кою, краят на нашия маршрут, беше изненадващо жива. Децата щастливо се къпеха в реката. И това е в Коми, но на двадесети август! Лятото беше много запомнящо се тази година. И ние си спомняме красивата и чиста река Белая Кедва, в която имаше късмет да риба. Това е една от хилядите малки реки на нашата страна, за които много малко хора знаят. Дори и сред тези, които живеят в близост до реката. Като например таксиметров шофьор от Ukhta, който се оказал рибар и ни попитал къде сме.
- На Белия Кед, - казахме и показахме снимки на зърната.
- Къде е? - изненада таксиметровия шофьор, удивен от размера на рибата.
И го посъветвах да погледне картата. И не е задължително на картата на страната. Поне на картата на вашия регион.
Ohotniki.ru

Споделяне в социалните мрежи:

сроден
Възстановете декоративното езерцеВъзстановете декоративното езерце
Solim река риба у дома: voblo, костур, волове, мрачен, роякSolim река риба у дома: voblo, костур, волове, мрачен, рояк
За трофеи в КамчаткаЗа трофеи в Камчатка
Нива е моята любовНива е моята любов
За хващане на малки реки през есентаЗа хващане на малки реки през есента
Част 7. Екскурзия наоколоЧаст 7. Екскурзия наоколо
Пътувания в Русия: чудесата на региона ВолгоградПътувания в Русия: чудесата на региона Волгоград
Изпълнителят изгражда мост над Волга и Ахтоба, за да възстанови от региона на Волгоград 138 милиона…Изпълнителят изгражда мост над Волга и Ахтоба, за да възстанови от региона на Волгоград 138 милиона…
Шофиране с влакШофиране с влак